FANDOM

Назва проекту Редагувати

Число Пі і Комплексні числа Редагувати

Автори проекту Редагувати

Ткачук Юлія; Кібірєва Катерина.

Додаткові матеріали можна знайти на наших сайтах: Кібірєва Катерина, Ткачук Юлія

Тема дослідження Редагувати

Проблема дослідження Редагувати

Розгляд числа Пi і Комплексних чисел.

Число a+bi , де a і b  — будь-які дійсні числаi — уявна одиниця, називається комплексним числом (a — дійсна частина, bi  — уявна частина комплексного числа, а b  — коефіцієнт при уявній частині).

Число, квадрат якого дорівнює -1, позначають буквою i і називають уявною одиницею (i — перша буква латинського слова imaginarius — уявний).

Тобто, для символу  виконується рівність:

i*i=-1

Запис a+bi називають алгебраїчною формою комплексного числа.

Джерело

Пі-число (число пі) — число, яке дорівнює відношенню довжини кола до його діаметру. Пі-число представляється нескінченним десятковим дробом 3,14159265...

1352730490 934836-3x2-940x627.jpg

Наприкінці XVIII ст. німецьким математиком І. Ламбертом і французьким математиком А. Лежандром було доведено, що число π є ірраціональним, а в 1882 р. німецький математик Ф. Ліндеман довів, що воно не може задовольняти ніякому алгебраїчному рівнянню з цілими коефіцієнтами, тобто є трансцендентним.

З теореми Ліндемана випливає неможливість побудови за допомогою циркуля і лінійки відрізка прямої довжиною, що дорівнює π; ця теорема остаточно встановлює неможливість розв'язання задачі про квадратуру кола.

Джерело

Гіпотеза дослідження Редагувати

Цікаві факти

14 березня у всьому світі святкують неофіційне, але вельми популярне свято - День числа π.

  1. У змаганнях за кількість завчених цифр цього нескінченного числа є ряд рекордсменів. Світовий рекорд, занесений в Книгу рекордів Гіннеса, належить колумбійцеві Хайме Гарсіа, якого називають «людиною-комп’ютером». Він назвав по пам'яті 150000 цифр, що стоять після коми у числі π.
  2. Число «пі» також називають «круговою константою» або «константа Архімеда». Сьогодні «пі» найвідоміша математична константа в світі.
  3. Ми ніколи не зможемо точно виміряти окружність або площу кола, тому що ми ніколи не зможемо точно визначити значення числа «пі» оскільки воно є ірраціональним числом, а це означає його цифри розраховуються безкінечно.
  4. Якщо розрахувати окружність Землі з використанням числа «пі» заокругленого до дев'ятого знаку після коми, помилка в результаті обчислення буде не більшою за 0,57 см на 30 000 км.

Джерело-1 Джерело-2

Мета дослідження Редагувати

Розглянути число Пі та Комплексні числа і розповісти про них цікаві факти.

Хід і результати дослідження Редагувати

Дії з комплексними числами Редагувати

Сума та різниця комплексних чисел

Означення. Сумою двох комплексних чисел а + іb і  с + іd називається комплексне число (а + с) + і(b + d).

Означення. Різницею двох комплексних чисел ai+b  і c+id  називається комплексне число (a-c)+i(b-d).

Докладніше: Дії з комплексними числами

Висновки Редагувати

Розглянули число Пі та Комплексні числа. Розповіли про них цікаві факти, сфери їх застосування.

Вмотивували читачів до вивчення математики.

Корисні ресурси Редагувати

Дії з комплексними числами

Цікаві факти про число Пі

Випадкова вікі